" اميد"؛ جشنواره‌اي براي ارتقـا برنامـه‌هـا و فعاليـت‌هـاي کـانون‌هـاي مساجد

" امید"؛ جشنواره‌ای برای ارتقـا برنامـه‌هـا و فعالیـت‌هـای کـانون‌هـای مساجد

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام حاجتي با بيان اينکه " اميد" جشنواره‌اي براي ارتقـا برنامـه‌هـا و فعاليـت‌هـاي کـانون‌هـاي مساجد است گفت: مديران کانون‌ها تا 20 شهريور مهلت دارند تا برنامه‌هاي اجرايي خود را در اين جشنواره ثبت کنند.

حجت الاسلام رضا حاجتی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره امید اظهار کرد: جشنواره امید بـه منظـور انسـجام، ارتقـا و جامعیـت‌بخشـی بـه برنامـه‌هـا و فعالیـت‌های کانون‌های مساجد با محوریت غنـی‌سـازي اوقـات فراغـت تابسـتان کودکـان و نوجوانـان برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گیلان با بیان اینکه جشـنواره امیـد ذیـل طرح ملی "مسجد، کانون نشـاط" اجرا می‌شود افزود: مدیران کـانون‌هـاي مساجد می‌بایست برنامـه‌هـاي کـانون خـود را بـا در نظر گـرفتن شـش بسـته ابلاغ شده، طراحـی و اجـرا کنند.

 

وی تاکید کرد: در ابتـداي طـرح، کـانون‌ها باید برنامـه‌هــاي نهـایی شـده خـود را در ســامانه بچـه‌هـاي مسـجد و در قسـمت برنامـه‌هـاي تابسـتانی کـانون نشـاط ثبـت کرده و گـزارش اجـراي برنامـه‌هـاي اعلامـی خود و سایر فعالیت‌هـاي مـورد انتظـار در بسـته‌هـا را در سـامانه ارائـه کنند.

 

حاجتی به معرفی بسته‌های شش‌گانه جشنواره امید پرداخت و اعلام کرد: بسته قرآن و عترت، بسته علمی، فرهنگی و تربیتی، بسته هنری و ادبی، بسته مهارت و کارآفرینی، بسته ورزشی، تفریحی و اجتماعی و بسته رسانه و فن آوری از بسته‌های شش‌گانه این جشنواره هستند.

 

وی زمان اجرای برنامه‌های جشنواره امید را تا 20 شهریور اعلام کرد و اذعان داشت: ارزیابی و معرفی کانون‌هاي برتر متناسـب بـا اجـراي مطلـوب ایـن بســته‌، پایان شهریور انجام شده و برگزیدگان مهرماه اعلام می‌شوند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه شــبکه کـانون‌هـاي تربیـت محـور بـا محوریـت کـانون‌هـاي برتـر و فعـال شناسـایی شـده در ایـن جشـنواره و رویـدادهاي مکمـل آن، آغاز به کار خواهد کرد خاطرنشان ساخت: در پایــان از 150 کــانون برتـر سراســر کشـور تقــدیر ویــژه بـه عمــل مـی آیــد.